Technický tip Surfcam – Pohledy aktuálního počátku

technický tip – definice upínek

V předchozím díle technických tipů jsme si ukázali, jak definovat klávesové zkratky pro urychlení volby jednotlivých pohledů. V tomto díle technických tipů pro Surfcam si ukážeme, kde je možné přepínat mezi základním (globálním) a pohledovým souřadným systémem a využívat tak základní pohledy i pro indexové polohování dílu.

Při nahrání modelu na pracovní plochu je vždy aktivovaný základní (globální) souřadnicový systém (viz. obrázek).

Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku

Díky tomu je možné díl natáčet pomocí přepínačů a klávesových zkratek pouze do základních pohledů, a to i v případě, že je aktivní jiná pracovní rovina. Změna pracovní roviny tedy na změnu pohledu nemá žádný vliv a model zůstává ve stejné pozici (viz. obrázky).

Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku
Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku

Tato situace se stává problémem ve chvíli, kdy jsou vytvořeny nové pracovní roviny, např. pro indexové polohování atd. Při indexovém polohování je v některých případech nutné natáčet model kolmo na vytvořenou rovinu, např. pro tvorbu hraničních křivek. V takovém případě je nutné přepnout do pohledového souřadného systému.

1.

Nahrajte libovolný díl a vytvořte novou pracovní rovinu Index_1, která bude pootočena například o 30 stupňů okolo osy X (viz obrázek).

Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku

2.

Klikněte na ikonu aktuálního pohledu a přepněte na pohledový souřadný systém (viz obrázek). Jakmile přepnete do pohledového souřadného systému, model se okamžitě natočí do aktuální pracovní roviny Index_1.

Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku

3.

Nyní lze model natáčet podle aktuální pracovní roviny pomocí definovaných klávesových zkratek nebo ikon pohledů.

Technický tip Surfcam - Pohledy aktuálního počátku

Sdílet tento příspěvek

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Další příspěvky