Pro tvorbu dráhy nástroje použijeme velice pokročilou a univerzální dokončovací operaci „3 Osý Multi-Cut“. Tato operace nabízí široké možnosti nastavení, které lze aplikovat v mnoha případech, kde by použití jiných operací bylo velice obtížné. Pro ukázku je vybrán model elektrické kytary se zvýrazněným vnějším rádiusem, který chceme obrobit.

Nejprve vyberete operaci obrábění pomocí „NC“ ► „3 Osé“ ► „Multi-Cut“.

Po výběru operace budete vyzváni k výběru ploch na modelu k obrobení. Vyberte celou obvodovou plochu s rádiusem (např. pomocí masky) a výběr potvrďte pomocí příkazu „Hotovo“.

Po potvrzení dojde k otevření dialogového okna s nastavením operace. Na první záložce „Informace o Nástroji“ vyberte nástroj např. v podobě kulové frézy D12R6 (viz obrázek).

Na druhé záložce „Kontrola Obrábění“ nastavte parametry „Metoda obrábění: Morfovat mezi 2 Křivkami“ a „Typ Návratu: Cik-cak“. Krok nástroje („Přírůstek“) můžete pro ukázku ponechat např. na hodnotě 1 mm (viz obrázek).

Poslední nastavení provedete na čtvrté záložce „Nájezdy/Odjezdy“. Nejprve v horní části nastavte „První Nájezd: Najíždět od roviny rychloposuvu“ a „Posl. Odjezd: Návrat do roviny rychloposuvu“.

Dále v části „Přejezdy mezi řezy“ nastavte u malých i velkých pohybů „Blendové napojení“ a ve vedlejším roletovém menu „Použít Nájezd/Odjezd“.

Jako poslední nastavení klikněte v části „Přejezdy mezi řezy“ postupně u malých i velkých pohybů na obě tlačítka „Upravit Nájezd/Odjezd“ a nastavte „Typ Nájezdu: Tečná čára“ délku např. 3 mm pro nájezd i odjezd.

Poté potvrďte nastavení operace pomocí tlačítka „OK“. Budete vyzváni k výběru horní i spodní řídicí křivky. Vyberte tedy postupně obě hrany po celé délce zaoblení. Pořadí výběru definuje způsob obrábění shora-dolů nebo zespoda-nahoru. Pokud chcete řádkovat směrem dolů, je nutné vybrat nejprve spodní hranu zaoblení a potom horní.

Po výběru obou hran zaoblení, které představují řídicí křivky, dojde k vypočítání dráhy nástroje.

Přejezdy mezi jednotlivými záběry jsou napojovány po obloucích (tzv. „Blendech“).
