Upravit stránku

Novinky V-Ray 3.5

Panel nástrojů V-Ray pro SketchUp poskytuje rychlý přístup ke společným prvkům V-Raye

V-Ray 3.5 pro SketchUp – Uživatelské rozhraní

  • V-Ray Swarm (dříve Distribuovaný Rendering – není na OSX již podporován)
  • Nový progresivní image sampler
  • Rozsáhlé optimalizace pro rychlejší vykreslování, zejména při použití síly GI
  • Přidán V-Ray Denoiser – odstranění šumu
  • Knihovna Intel Embree je nyní integrována do jádra  V-Raye pro statické a pohybem rozmazané geometrie
  • Nový aerodynamický instalátor
  • Rychlejší zobrazování dynamických sítí, instancí a objektů VRayProxy
  • Přidáno pravděpodobnostní osvětlení a ovládací prvky
  • Přidán export .vrscene
  • Přidána funkce "Get View Aspect" v uživatelském rozhraní, takže uživatelé mohou importovat přesný poměr stran obrazovky pomocí funkce "Get View Aspect"  v  Rychlém nastavení
  • Vylepšeno Adaptive Sampler (VBAS) pro lepší kontrolu v tmavých oblastech a rychlejší vzorkování ve světlých oblastech
  • Přidáno "Show Safe Frames" v uživatelském rozhraní, takže uživatelé mohou nyní importovat přesné rozměry v zobrazované scéně pomocí funkce "Show Safe frames"
  • GGX BRDF Support přidává zobecněné Trowbridge-Reitz BRDF. S jemnějšími ovládacími prvky světel je ideální pro kovy a reflexní povrchy
  • Vylepšená rychlost

 

Přidán V-Ray "1-Click" 6: 1 stereoskopický Cube render

Pevně zakódovaný způsob vykreslování duální kamery stereoskopického obrazu 6:1 pro použití s výhodnými VR headsety s jediným kliknutí

Přidána hotová V-Ray knihovna materiálů

Vyberte si z pestré nabídky hotových materiálů (dočasné, dokud nebude vytvořena nová knihovna)

Předcházení světelné netěsnosti Light Cache


Materiály obecně

  • Rychlé nastavení materiálu
  • Předvolby materiálu
  • Systém prohlížeče materiálů
  • Drag and drop materiálových vrstev pro snadné nastavení

Nové materiály

  • V-Ray Fast SSS materiál
  • V-Ray Car Paint materiál
  • V-Ray Override materiál
  • V-Ray Stochastic materiál
  • V-Ray Scanned materiál
  • V-Ray Bump materiál
  • V-Ray Hair materiál
  • V-Ray Blend materiál
  • Microfacet GTR / GGX BRDF
  • Vylepšený oboustranný materiál

Textury
 

  • V-Ray zakřivení
  • V-Ray Edges Tex
  • V-Ray MultiSubTex
  • V-Ray Triplanar mapování textur
  • V-ray Angle Blend
  • V-Ray Composite
  • Skeletový rendering a Zaoblené hrany pomocí V-Ray EdgesTex
  • Schopnost mapovat V-Ray Dirt Radius
  • Nové procedurální textury uživatelského rozhraní
  • Schopnost zkopírovat, vkládat a přetahovat textury
  • Aktualizovány a nově implementovány textury v procesním editoru textur
  • Falloff -napodobení textury Max falloff
  • Fresnel – napodobení textury Max falloff
  • Noise - napodobení textury Max falloff
  • Noise Legacy - Legacy 2,0 textury

V-Ray RT Obecně

  • Zvýšení rychlosti
  • Podpora pro objekty VRayClipper
  • Podpora pro SketchUp native Sections
  • Podpora pro VRayDirt, VRayFastSSS2 a VRayCarpaint
  • Přidána podpora pro VRayMtl anizotropie
  • Přidána podpora pro VRayFur
  • Byla přidána podpora pro mapované IOR z VRayMtl
  • Podpora pro použití světelné cache pro GPU vykreslování
  • Lepší podpora pro AMD hardware
  • Podpora pro nekonečné roviny

V-Ray RT GPU CUDA

  • Podpora pro GPU nVidia Maxwell architecture
  • Podpora pro nVidia GPU Pascal architecture
  • Vloženo QMC sampling for CUDA engine
  • Přidáno soudržné sledování (může zlepšit výkon vykreslování)
  • QMC sampling pomocí NVIDIA CUDA (odstraňuje rychleji šum)
  • Podpora soudržného sledování (může zlepšit výkon vykreslování)
  • Podpora pro Displacement
  • Anizotropní highlights
  • Podpora pro V-Ray Fur
  • Podpora pro transparentní vrstvený materiál 

VRay stereoskopic

  • Jednoduchý rendering na jedno kliknutí pro stereoskopické obrázky 6:1

VRay Proxy

  • Podpora pro Alembic 1.5
  • Schopnost určit výchozí cestu v alembic souborech

Efekty vnějšího prostředí

  • Vzdušná perspektiva
  • Podpora pro Mlhu ze SketchUpu pomocí vzdušné perspektivy

V-Ray Sun & Sky

  • Nový model nebe (Hošek a kol.)
  • Přidán parametr barvy země

VRay Mesh Lights

  • Přidány Mesh Lights

Rectangle Light

  • Vložena funkce v uživatelském rozhraní, kdy lze změnit trojúhelník na elipsu
  • Při vytváření svítícího obdélníku nyní můžete řídit směr tím, že stlačíte Shift
  • Rychlejší výpočet pro svítící plochy

Spot Light

  • Přidána kontrola směru - přidat bodové světlo do scény můžete nyní s pomocí držení stisknuté klávesy "Shift", kdy kontrolujete směr, velikost kužele světla a úhlu světla, už při jeho vytváření
  • Podpora pro bitmapovou a texturovou projekci

Sphere Light

  • Podpora pro bitmapovou a texturovou projekci

V-Ray Dome Light

  • Při přidání Dome light do scény můžete skutečně ovládat jeho směr otáčením ve scéně

Intenzita světla

  • Přidán způsob, jak přizpůsobit jakékoliv světlo ve scéně. Kliknutím a tažením nahoru nebo dolů se bude měnit intenzita světla a bude upravena v reálném čase

V - Ray Clipper

  • Přidán V-Ray Clipper
  • Podpora pro seskupené SketchUpovské oddíly
  • Podpora pro vnořené (seskupené) úseky
  • Podpora pro vnořené svévolné mřížky

V - Ray Render Elements

  • Byla přidána podpora pro ExtraTexChannel - renderování s jedinou texturou se vztahuje na všechny objekty ve scéně. Textura aplikována, na scéně může být bitmapa nebo procedurální textura, jako je V - Ray zašpinění nebo V - Ray zakřivení.
  • Přidána podpora pro ZDepthChannel - poskytuje informaci o vzdálenosti každého objektu z kamery v akutálním pohledu. Objekty mezi nejvzdálenějšími a nejbližšími body jsou renderovány v různých odstínech šedé.
  • Byla přidána podpora pro denoiser - V - Ray Denoiser bere existující render a aplikuje k ní odstranění šumu poté, co je obraz zcela vykreslen běžnými prostředky. Operace denoising najde oblasti, kde je přítomen šum a vyhlazuje je.

V - Ray Frame Buffer

  • Lze zvětšovat/zmenšovat s použitím  +/-  (užitečné pro vzdálený přístup z mobilních zařízení)
  • Možnost automaticky ukládat každý render v historii (aktivní v dialogovém okně Možnosti historie VFB)
  • Nové nástroje barevné korekce - kontrast, HSL, vyvážení barev
  • Mazání obrázku z historie VFB se nyní odešle do koše 
  • Uživatelé již nebudou muset zapínat odlesky před vykreslením scény pro použití efektu
  • Nová historie a nástroje barevné korekce
  • Nové zvýraznění korekce barev
  • Uložení vícekanálových OpenEXR a .vrimg souborů přímo z VFB
  • Nová volba pro načítání souborů do VFB jako pozadí
  • Ukládání LUT souborů