Upravit stránku

Hlavní funkce - Artlantis verze 4

Nový radiozity engine
Nový engine pro výpočet radiozity lépe zobrazuje barvy, textury i materiály. Přibyl nový post-procesor korekce barevných tónů. Jedná se o nástroj umožňující zesvětlovat či ztmavovat výsledné vizualizace. Nový shader Fresnel významně zlepšuje zobrazení metalických povrchů, např. automobilů. Rovněž práce s transparentními povrchy je nyní mnohem jednodušší. 
Rychlost renderování
Artlantis 4 je rychlejší než kdykoli předtím. Průměrný čas renderování je dvakrát kratší. Pokud je ve scéně umístěno více shaderů NEON, tak dokonce sedmkrát. Hlavně s cílem zefektivnit práci na velkých projektech je Artlantis 4 optimalizován pro 64-bit systémy Windows i Mac.
Horizontální projekce, přitažlivost pro objekty a funkce rozdělit podle sítě
Funkce horizontální projekce zjednodušuje práci s objekty typu komplexní střecha. Ve 2D zobrazení lze vytvářet násobné kopie a objekty následně umísťovat s přitažlivostí na povrchy pod. Nová funkce "explodovat podle sítě" rozdělí objekty na jednotlivé polygony, kde automaticky nastaví orientace textury. Na objekty lze aplikovat násobný výběr. Rendery umístěné do sady dávkového zpracování (batch render) lze "filtrovat" a řadit ještě před spuštěním dávkového výpočtu.
Panoramata a iVisit 3D – pouze Artlantis Studio
Artlantis Studio 4 dokáže vytvářet reálné virtuální prohlídky, Trasa prohlídky může obsahovat několik klíčových míst virtual (multi-node panorama). Vše potřebné k prohlížení panoramat Artlantis Studio 4 vytvoří automaticky. Prohlížeč, založený na technologii Flash™, je dostupný zdarma a je kompatibilní s operačními systémy Mac, Windows, Linux a Android. Pro uživatele zařízení iPad a iPhone je připravena aplikace. iVisit 3D, která je k dispozici ve dvou verzích (Lite a Pro) z App Store. 
Průhlednost bilboardů a rostlin
Přímo v Artlantisu přibyl "posuvník", pomocí kterého lze nastavit průhlednost bilboardů a 3D rostlin, Odpadá tak nutnost použití foto editoru! 

Oddělení objektů
Pomocí funkce "výběr polygonů" lze oddělit objekty od původního 3D modelu a následně s nimi pracovat jako s externími komponenty scény, přičemž zůstávají do scény plně integrovány.

Editovatelné uchopovací body
Pomocí uchopovacích bodů se objekty umísťují do scény a následně se s nimi manipuluje (přemístění, rotace, ...). Nyní lze uchopovací body přemístit v půdorysném zobrazení objektu pouhým přetažením myší za současného stisku klávesy “D”.
Viditelnost podle pohledu 
Pro zvýšení jednoduchosti ovládání a produktivity práce s Artlantisem zvláště na velkých projektech, lze skrýt vrstvy v okně náhledu (např. 3D rostliny). Tato nová funkce rovněž umožňuje vytvořit různé varianty zobrazení jednoho projektu.

Parametrická světla
Artlantis nabízí 9 rozdílných typů osvětlení. Nastavení se děje pomocí rozbalovací nabídky. Světla jsou popsána fotometrickými parametry, které lze uživatelsky nastavovat. Jedná se o intenzitu, barvu, úhel, měkkost stínu, ...

Správa vrstev
Artlantis má strukturu vrstev (hladin) dle: scény, objekty, 3D rostliny, lampy, animované objekty a bilboardy. Vrstvy lze doplňovat a odstraňovat. 

Automatické umísťování
Funkce “výchozí vrstva” umožňuje nastavit cílovou vrstvu pro každý typ média. Jakmile je do scény přiřazen nový bilboard nebo objekt, přiřadí se pak do konkrétní vrstvy automaticky nebo "ručně".

Import vrstvy
Uživatelé ArchiCADu ocení novou funkci, díky které lze vybrat objekty pouze z některých vrstev ArchiCADu pro export do Artlantisu.

Oblaka – pouze Artlantis Studio
Neustále zvyšující se požadavky na přesvědčivější "realističnost" vedly k vytvoření "animovaných oblak", přibyly parametry pro nastavení větru, jako jsou jeho směr a rychlost.

Voda – pouze Artlantis 
StudioPouze myší lze "rozpohybovat" vodu. Artlantis totiž disponuje zcela novým shaderem Voda, který dokáže rozvlnit hladiny řek, jezer, koupališť, moře či jakýchkoliv vodních ploch.

Komplexní nastavení
Předdefinované nastavení scény "interiér" a "exteriér" zjednodušuje práci začátečníkům, zatímco pokročilí uživatelé ocení nastavení “expert”, které umožňuje uložit jejich vlastní nastavení radiozity.

Simulace reálné oblohy
„Zapněte“ mraky, nastavte jejich výšku a hustotu, myší poposuňte slunce po obloze. To jsou funkce, pomocí kterých Artlantis dokáže nasimulovat oblohu nad scénou přesně podle vašich představ a potřeb. Barva a intenzita světla se automaticky přizpůsobí, scéna zůstává nasvícena zcela přirozeně.

Automatické přizpůsobení světel
Proč v pravé poledne nemá umělé osvětlení velký význam? A proč se stává viditelné s tím, jak slunce zapadá? Artlantis umí „vybalancovat“ intenzitu světelných zdrojů stejně, jako je to ve skutečnosti, Zobrazení scény je v závislosti na denní době zcela přirozené.

Integrovaný post-procesor
Tuto v Artlantisu schopnost představuje v Artlantisu sada nástrojů pro vyladění a úpravu finální vizualizace. Je možné změnit kontrast, sytost, či aplikovat různé filtry pro zobrazení. Každý si může vytvořit svůj vlastní styl, aniž by musel pracovat s dalším programem, editorem rastrových obrázků!

Editor shaderů
Tato funkce umožňuje vytvářet vlastní shadery (definice materiálu, resp. jeho zobrazení pro fotorealistické zobrazení). A podobně jako s objekty, shadery, lze „otevřít“, následně upravit a uložit jako novou samostatnou položku do katalogu shaderů.